Előszó

2011. január 9., vasárnap

Napi munka 2


A mai tortáim az ismétlésről szóltak. Egyrészt, mert mindegyiket csináltam már többször is. Ami adott, hozzá egy nélkülözhetetlen rutint. Másrészt a lófejből és a Thomas mozdonyból is kettőt kellet készítenem. Utóbbinak sajnos elvitte a vendég az ikertestvérét, mire a fotózáshoz értem.




Lófej
Hálás torta. Hihetetlenül egyszerű, mégis látványos. Ahogy a felcímkézésből is látszik az egyik túró a másik csoki ízű. Kezdés képpen megrajzoltam, megrajzoltam az elkészítendő torta méretében és ollóval kivágtam. Ez alapján, a sablon alapján kivágtam a piskóta lapokat és a tortákat készre töltöttem, úgy hogy már ne is keljen faragni. Amikor csak lehet így töltöm a tortákat, mert gyorsabb és egyszerűbb. Fehér marcipánnal burkoltam. Az orrán lévő fehér foltot papírral kitakartam. Ehhez tépni kell egy ilyesmi alakú „papírcsíkot”, enyhén be kell vizezni és akkor rátapad a marcipánra, mint egy matrica. Miután felfújtuk a megfelelő színeket, ezt a papírt könnyedén el lehet távolítani, az alatta lévő rész pedig fehér marad.

Cimbi
Erről a tortáról ígértem beszámolót. Sajnos sok fotót nem tudtam készíteni, egyéb elfoglaltságaim miatt. Egy képet azért elcsíptem a faragás egy korai fázisáról. 
 Ehhez a tortához egy hosszúkás téglatestet érdemes tölteni. Figyeljünk oda, hogy elég magas legyen. A legjobb, ha már ilyenkor eldöntjük, hogy mekkora lesz a kereke és ahhoz viszonyítjuk a torta magasságát. Az ablak részeket le szoktam burkolni először fehérrel, majd az egészet az alapszínnel, azaz barnával. Rozsdás hatást kell elérni ezért megfújtam kollerrel és egy kis réz lüszter csillogással. Ezek után szikével kivágtam az ablakrészeket. Amire még ki szeretnék térni az a daru része. Ehhez temperált csokoládét kikentem fóliára 4-5 mm vastagon. Kivágtam belőle egy téglalapot, ami a daru alapja volt. Valamint három csíkot, amit olvasztott csokoládéval összeillesztettem, és az alapra erősítettem szintén olvasztott csokoládéval. A kampót spicczsákkal rajzoltam meg majd a helyére illesztettem. Sajnos ez a képen nem látszik, mert véletlenül letörtem fotózás közben.

Katica
A legfontosabb, hogy aranyos legyen. Figyeljünk oda az arcára. Mosolyogjon és legyen tekintete. Ne tegyük pont középre a szemét, mert úgy néz ki, mint aki be van rúgva. Nézzen ártatlanul fölfelé. A csápjait tragantból készítettem, ami áll porcukorból és kb. 10 % lefőzött zselatinból. Ezt összegyúrjuk, formázzuk és egy nap alatt kiszárad.

Spániel
Törzskönyvezett és idomított, ezen kívül barackos túró ízű. Sokkal könnyebb elkészíteni, mint ahogy látszik. Faragás után a fejét érdemes levágni és külön burkolni, majd ha a testet is leburkoltuk merevítéssel visszailleszteni. Tehát szúrjunk bele valamit, ami rögzíti a fejet tragantrudat, csokioszlopot vagy akár hurkapálcát. Ha a fej fent van, tegyük rá a füleket. Vonalkázzuk meg az egész testet, hogy szőrhatású legyen. A barna árnyalatokhoz airbrust használtam, ennek hiányában használhatunk kakaópórt, amit ecsettel is felvihetünk, persze a hatás nem lesz ugyanaz.

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörüek a torták! Megszeretném kérdezni hogy az airbrush pisztolyba szpeciális festék jár vagy a gél festéket hígitod? Nekem is van szorópisztolyom de még nem mertem használni.
    Elöre is kösz a választ:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók ezek a torták!
    És Matuka is és a lófej is "lelepleződött". Köszönjük!
    Annyira jó lenne ilyen festékfújó, mert látni, milyen szép munkákat lehet vele készíteni, mármint nagyon sok múlik a festésen, árnyékoláson...
    De a férjem azt mondta,felejtsem el, mert egy vagyon......
    Tényleg ilyen drága?

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Terveim közt szerepel egy airbrush oktatóanyag összeállítása. A retuspisztollyal minden festéket ki lehet fújni, ami nem csomós és nagyjából tej sűrűségű. Az áráról annyit, hogy én először megoldottam 3500 Ft-ból. Ez takar egy olcsó pisztolyt és egy flakon palackozott sűrített levegőt. Most már profi felszerelésem van kb. 60000 Ft- ból.

    VálaszTörlés
  4. Szia! :)
    Hú az nagyon jó lenne, ha összeállítanál egy airbrush oktatóanyagot! Én tegnaptól vagyok boldog airbrush szett tulajdonos (elvileg nekem is profi cuccom van). Csak még meg kell tanulnom használni! Nagyon szépek, igényesek a tortáid, gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Húúúúúúú Vili, nagyon élethűek a tortáid!
    Ájulat, ennyit egy nap alatt???

    Kérlek segíts nekem, egy ilyen szépséges lófejet kell a hétvégére készítenem, tudnál még segítséged adni mit-hogyan csináltál? Addig oké, hogy megrajzolod betöltöd, de pl. a sörényt hogyan csinálod?
    Nekem nincs még szórópisztolyom, tehát barna fondanttal burkolnám.

    Köszi

    VálaszTörlés
  6. Szia PiciJuci!

    Ne haragudj, hogy elkéstem a válasszal. Nagyon behavazódtam. De láttam, hogy sikerrel megoldottad a feladatot.
    Üdv.: Vili

    VálaszTörlés