Előszó

2012. november 14., szerda

Burgonyás pogácsa



Recept

500 g főtt burgonya (kihűlve, áttörve)
400 g vaj
40 g
40 g élesztő
50 g tojás sárgája (2 nagyobb tojásé)
700 g liszt

A kihűlt és áttört főtt burgonyát, keverjük simára a vajjal és a sóval. Majd dolgozzuk bele a tojássárgáját és az élesztőt. Végül gyúrjuk össze a liszttel. Egy éjszakán keresztül pihentessük hűtőben. Másnap gyúrjuk simára, és nyújtsuk ki 2-2,5 cm vékonyra. A tetejét késsel csíkozzuk meg, majd kerek kis kiszúróval szaggassuk ki. A tetejét kenjük meg egész tojással. És tepsire pakolva szobahőmérsékleten fél órán keresztül pihentessük. 220-230 előmelegített sütőben 12-13 percig süssük.

17 megjegyzés:

  1. Jó pár pogi sütésen túl vagyok, mégis sok mindent tanultam most a videóból.:)Köszönet neked!

    VálaszTörlés
  2. Érdeklődnék,hogy ezt vajjal kell csinálni vagy kocka margarinnal? Köszönöm válaszod

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timie!
      Kizárólag vajjal javaslom elkészíteni.

      Törlés
  3. Kedves Vilmos!
    Köszönöm válaszodat, kizárólag azzal fogom kipróbálni!!!!

    VálaszTörlés
  4. kérdezném a burgonyát héjában kell főzni,vagy hámozva.?köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiszteletem!
      Ahogy a videón látható, én hámozva és felkockázva főztem, illetve pároltam, mert így gyorsabb, De héjában főzve finomabb.
      Üdv: Farkas Vilmos

      Törlés
  5. Kedves Vili !
    Hálás köszönetem a receptért. Azt hiszem már harmadszorra sütöm. Most fogyott el az utolsó sütés, de hamarosan következik az újabb adag. Nagyon, de nagyon jó a recept.

    VálaszTörlés
  6. Másnap is finom még? Vagy csak melegen?
    Emese

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emese!
      Másnap is finom, de azért frissen az igazi.
      Üdv: Vili

      Törlés
  7. Nemcsak finom, hanem még szép is a pogácsa.:-)) Imádjuk, ezért ezt a fincsit is megsütöm!!!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Vilmos!
    Érdeklődni szeretnék, hogy az élesztőt fel kell futtatni, vagy csak simán bele kell morzsolni? Köszönöm a választ! :)

    VálaszTörlés
  9. Bocsánat az akadékoskodásért....de 40 gramm só???? az rengeteg szerintem, tekintve hogy fél kg lisztből készült pogihoz szoktunk adni egy kanálnyit...vagy a krumpli miatt kell ennyi? nekem nagyon soknak tűnik.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm! Isteni volt! Nem sok a só, a krumplit nem sózom amikor fő.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Vilmos! Tökéletes a recept! Külföldön élve csak ezt készítem magyaros, sós ízelitőként.
    Köszönöm!
    Kinga

    VálaszTörlés
  12. Kedves Vilmos!Végre egy isteni krumplis pogácsa!Annyit sütöttem már de egy sem volt az igazi.Milyen érdekes hogy a hozzávalók a pogácsáknál szinte ugyanazok kis eltérésekkel,mégis micsoda különbség!Köszönöm szépen.A sónak viszont csak a felét tettem bele mert nekünk így jó.Nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Vilmos! Köszönöm a receptet, kiváló!!! Most sütöm harmadszor..

    VálaszTörlés